7/8/11

Laporan Ke Karnival

Song Played : Bersama Kita- Marsha AF 3


LAPORAN PERASAAN KE KARNIVAL

Semasa mendapat tugasan untuk melakukan tugasan ini saya tidak banyak merungut hal ini demikian kerana saya sedar akan status saya sebagai pelajar. Dan saya juga bukan pelajar rebel. Tambahan pula, markah dari laporan ini akan dia jadikan markah ujian saya. Mengelak ujian adalah perkara yang saya setuju. Bukan apa, pada minggu yang sama saya mempunyai ujian muzik dan masyarakat serta kemungkinan besar subjek komunikasi sinematik juga boleh melakukan ujian mengejut bila-bila masa. Jadi, kalau subjek ini melakukan ujian saya pasti tidak dapat fokus. Ini ditambah dengan tugasan lain. Walaupun tidak menaip di komputer, saya ada menulis di buku bagi mengelakkan minda yang sedia berkecamuk ini bertambah kecamukannya.

Namun begitu, semuanya berubah apabila saya mendapat tahu bahawa tiada bas diperuntukkan untuk pelajar biasa ke sana. Bas hanya disediakan untuk krew sahaja. Saya dah mula rimas untuk memikirkan hal ini. Sudah lah sepanjang minggu lepas saya habiskan untuk memahami konsep dan aturcara event ini. Mujur salah seorang rakan serumah saya mendapat tentatif program kerana dia salah seorang krew yang menjual tapak karnival. Rupanya karnival ini mempunyai konsep seperti Jom Heboh (ada booth atau khemah-khemah) pada waktu siang hingga malam. Kemudian, di malam hari ada pertandingan menyanyi (jumaat) dan malam gala (sabtu). Di sini juga, saya sedikit keliru, bagaimana mahu ke rumah hantu yang dibuka pada jam 10 malam. Persoalan seterusnya yang timbul kenapa rumah hantu tidak dibuka dari siang.

Sehingga waktu laporan ini ditulis, saya masih tidak pasti bagaimana status saya untuk ke karnival itu. Saya sungguh bersemangat ingin melakukan tugasan ini kerana inilah peluang terakhir saya untuk mendapat anugerah dekan. Saya juga sanggup membayar RM 38 untuk ke malam gala walaupun ramai batch saya dapat masuk percuma kerana bertugas. Lagipun saya memang tidak pernah ke mana-mana malam gala. Akhir kata, sebagai langkah berjaga-jaga saya tidak dapat ke karnival ini, saya telah memasuki peraduan Urbanscapes 2011. Mungkin saya boleh buat laporan acara ini 2 muka surat dan 2 muka surat mengenai karnival yang sepatutnya saya pergi ini berdasarkan gambar yang akan kawan-kawan saya di sana ambil nanti.

_____________________________________________

Urbanscape 2011, here I come.

Tapi sebelum urban-urban sangat kena menang tiket dulu. Jadi rakan-rakan tolonglah saya dengan meng-like komen saya di page ini.

Memang susah sikit nak cari komen tu sebab semua default sama jadi, carilah nama AIMI ROSLI. Ingat AIMI ROSLI.

Thank you (:


4 comments:

Hanz Lee said...

baru ak taw kenapa Sol bg kau dr C ke B+. *ak harap kau paham

Aimi Rosli said...

faham (:

Iki Ali said...

semoga berjaya ke Urbanscapes. :D

Aimi Rosli said...

hope so, thank you.