8/26/11

Siri Hari Aku Jatuh Cinta Adalah Hari Di Mana Hati Aku Retak

Song Played : Jet Lag - Simple Plan ft. Marie-Mai


Ayat ini dapat dibaca di belakang NOKSS #1 dulu. Akhirnya, aku dapat ilham untuk kembangkan ayat ini menjadi karangan cereka. Namun begitu, tidak semuanya dapat diterbitkan di dalam NOKSS #2 sebab aku ada nak cerita benda lain juga. Jadi, hari ini hati aku tergerak pula nak terbitkan apa yang aku dah tulis dulu.
_______________________________

Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau meninggal dunia. Namun, sebarang kecurian atau copy paste akan disabitkan dengan saman RM 1000 juta serta mengenali erti penyesalan dan merana seumur hidup.

_______________________________


Hari Aku Jatuh Cinta Adalah Hari Di Mana Hati Aku Retak 2. Aimi Rosli

Song Played : Someone Like You - Adele

Aku selalu keluar dengan X. Sampai semua orang kata aku sesuai dengan X. Tapi selalu buat tak tahu. Aku tak suka orang ingat aku perasan. Hari ini tak sama macam hari-hari sebelumnya. Hari ini aku mula rasa apa yang orang cakap pasal aku dan X tu benar. Kami sama-sama pakai baju warna merah. Lecturer aku pernah cakap kalau watak dalam filem tu pakai baju warna merah maknanya dia dalam bahaya. Itukan simbolik filem, tak mungkin apa-apa akan terjadi pada kami. Takkanlah kami dalam bahaya. Hari ini baju merah kami pakai ini macam simbolik cinta. Aku rasa aku dah jatuh cinta. Kami sebenarnya tengah beratur nak tengok wayang. Biasalah remaja, nak ke dating kat mana lagi kalau bukan wayang. Kami pilih untuk tengok filem ber-genre romantik tragedi. Sementara, menunggu giliran sampai ke kaunter kami berbual-bual penuh keserasian. Tiba-tiba perbualan kami terhenti bila ada seorang awek memeluk pinggang X dari belakang.

“Hai, sayang !” satu ciuman singgah di mulut X.

Gila jugak perempuan ni, dia nak buat video ‘Pilih KLCC atau aku 2’ ke ?, fikir aku. Kalau dalam movie inilah part aku akan kata “Get a room lah weh !.” Reaksi sebenar aku, cuma tercengang sahaja di hadapan X dan perempuan yang muncul entah dari mana. X senyum pada aku.

“Kenalkan ini special girlfriend saya,” inilah detiknya X meretakkan hati aku. Selepas mengucapkan ayat itu di mencium dahi perempuan yang dari tadi tak lepas-lepas memeluk pinggang X erat-erat. Jangan takut … kita tak curi boyfriend awak, kata aku dalam hati.

“Aku tak jadi kot tengok wayang hari ni,” aku terus berlalu.

Sampai di luar bangunan aku terus ke bus stop. Ketika ini cuaca hujan. Kali ini kalau aku nangis tak ada orang nampak. Tak sangka rupanya aku tak perlu pun tengok filem ber-genre romantik tragedi kat wayang tadi sebab aku lah watak utamanya.


_______________________________


Hari Aku Jatuh Cinta Adalah Hari Di Mana Hati Aku Retak 3. Aimi Rosli.

Semalam kita mesra di taman,

Hari ini bagai tidak pernah berkenalan.”

Dua baris senikata untukmu, sesuai dengan dua petikan gitarmu yang dulu.


_______________________________






Kalau di tanya di mana 'Hari Aku Jatuh Cinta Adalah Hari Di Mana Hati Aku Retak 1' ?

Jawapannya ialah :
Karangan cereka 'Hari Aku Jatuh Cinta Adalah Hari Di Mana Hati Aku Retak 1' ada di dalam NOKSS #2