12/1/14

Harapan Dari Langit

Now Playing: Sahabat - Pita Hati


"Aimi, cuba kau buat Do Re Mi Fa So La Ti Do O o o" sapa Paan sebaik sahaja aku duduk di kerusi kedai makan.

Nampaknya Paan betul-betul tak puas hati bila Manda kata dia teringat aku ketika Diah memuji skil nyanyian persembahan live I'm Not The Only One - Sam Smith di Twitter.

"Ah! Apahal pulak! Tak nak aku," aku menolak mentah cabaran Paan.

Waiter kedai datang membawa menu untuk meredakan keadaan.

Selepas itu, kami bersembang-bersembang-bersembang sampailah Mee Raja, Maggi Goreng dan Bihun Tom Yam kami sampai.  Sebenarnya, kami baru pulang dari menonton filem di pawagam. Aku dan Diah tonton Mockingjay. Paan dan Manda tonton Lelaki Harapan Dunia.

(Kah kah kah, kalau kau nak baca review filem-filem tu, kau kena paksa ktorang tulis sampai ktorang nak.)

Kami bersembang-bersembang-bersembang tanpa sedar sudah pukul 3 pagi. Dari rancangan wrestling kepada rancangan bola, kami masih di kedai makan. Dan nak membayar pun ambil masa 30 minit.

Seperti biasa, kalau dah pagi-pagi ni, mana boleh balik kolej. Jadi, kami buat aktiviti overnight seperti zaman muda-mudi. Dengan kereta Waja dan Viva kami pun meronda-meronda-meronda sampailah ke sebuah restoran makanan segera.

Kami bukan nak sangat makan tapi kami nak duduk je. Selain dari Putrajaya yang berada di arah bertentangan dari tempat yang kami ingin tuju pada waktu pagi, tak tahu malam-malam ini patut dihabiskan di mana. Jadi, kami tong-tong duit untuk satu set makanan segera.

Kami bersembang-bersembang-bersembang sampai dah tak ada topik. Diah sudah diam bersandar di dinding. Manda mula keluarkan flyers acara yang dia perlu promosikan. Kalau kau berjaya jumpa twitter dia sekarang, tweet dia penuh promosi jual tiket.  Paan akhirnya, "Weh, siapa tahu buat baju pakai kertas?"

"Aku tahu," aku jawab penuh yakin. Walaupun sebenarnya aku tak pasti aku tahu ke tak.

"Ok, ajar ktorang," cabar Paan.

Kali ni aku sahut. Kami akhiri sesi kami dengan pembentangan design masing-masing.



----

On the other note: 

  • Paan dapat markah kedua tertinggi untuk sesi viva dia.


  • Manda kini kembali bermain gitar.


  • Diah memulakan hari yang sihat dengan berjogging dan pose gambar-gambar beraksi yoga.

----



Aku sedang menikmati cuti Isnin dan Selasa yang telah aku rancang sekian lama.
Ini antara keputusan terbaik aku buat.

Semoga Academic Writing aku ni menuju ke arah sinar harapan.

No comments: