4/26/15

Rutin Berangan

Sejak awal tahun lalu, aku dah beberapa kali singgah ke Kg. Baru untuk sesi makan hidangan western. HR, Pekan Station, Check Mate, you name it! Pekan Station tu aku pergi 2 kali.

Semua ni sebab pengaruh Paan. Anak jati Kg. Baru yang gemarkan hidangan western. Yelaa, Kg. Baru ni aku rasa macam terbahagi 3 kategori; makanan Thai, Western dan Arab. Boleh je dia nak bawa geng dia pergi gerai Thai atau Arab tapi dia akan sentiasa bawa geng dia pergi gerai western setiap kali datang.

Suatu hari ketika sedang memotong daging kambing, Paan berkata "One day, aku nak masak lamb chop macam ni. So, instead of I bring you guys to Pekan, I bring Pekan to you."

Suatu hari yang lain pula, Paan pos gambar lamb chop grill with pasta yang dimasaknya dalam group chat "We Gonna Be Famous" yang ahlinya; aku, Paan, Diah. 
(Haha! aku tipu je pasal nama group chat tu).

Jadi, aku dan Diah mulakan pendekatan mendesak secara halus dengan bertubi-tubi menghantar ayat-ayat seperti: 
"bila nak jemput ktrg paan"
"malam ni dinner rumah paan ke?"
"malam ni ke paan?"
"westeng di chef paang?"
"jap g amik aku kat lrt kg baru."

Paan balas dengan "Aku nak g Kastam ni. Okay esok nak?"

TARAAAAAAAA!
Seronoknya balik kerja dijamu hidangan istimewa oleh kawan.

Aku dengan Diah rasa amaze sangat yang Paan betul-betul masak untuk ktorang.

Aku rasa ktorang dah capai umur di mana, ktorang bukan duduk berangan sahaja di gazebo kolej tapi mula mengejar impian. (Tapi aku masih berangan dalam LRT).


***

"Kau akan jadi famouslah. Bila lagi kau nak menulis?" soal Paan.

"A'ah, aku rasa aku pun akan jadi famous. Dan masa tu aku keluar dengan orang yang famous juga," balas aku bersahaja.

"Hmm ..." Diah seperti memikirkan sesuatu. Mungkin berfikir siapa orang famous itu.

"Korang ... cepatlah jadi famous," aku tertawa sambil dengan pantas mencapai mangkuk pasta untuk ditambah ke dalam pinggan aku.

***

Paan kini mengusahakan bisnes Food Delivery bersama rakan kongsinya di laman berikut: FAS Kitchen

No comments: