8/31/15

"Do you have the time to listen to me whine about nothing and everything all at once?"

Now Playing: Basket Cage - Green Day


"Kau tahu macamana nak tahu apa Aimi buat?"

"Macamana?"

"Kau bacalah blog dia."
-- Kawan-kawan berborak.


"Memandai!" Aku menjerit nyaring.

***


Aku berada di fasa semua buku aku baca, aku baca sampai tengah je. Aku tak mampu habiskan bacaan. Sikit pun tak wondering apa ending buku tu. Tak tahu salah pemilihan buku atau aktiviti membaca bukan lagi aktiviti santai yang sesuai untuk aku.

Ada satu novel tu, penceritaannya terbahagi kepada 3 bahagian. Aku dah habiskan 2 bahagian tapi tak rasa nak teruskan ke bahagian ketiga. Sebenarnya, aku kena mengaku Bahagian 1 buku tu pun aku bergelut nak habiskan, Bahagian 2 lebih senang dan lancar. Bahagian 3, aku menguap-nguap juga nak habiskan 1 bab. Wondering ke novel apa? Haa, tekalah!

Memandangkan otak aku tak "mesra teks" sekarang ni, aku lebih kepada aktiviti memerhati poster, cover buku, baju, kasut dan bag. Terutamanya, BAJU! Lepas tu, agak-agak aku perlu kumpul duit dan beli, aku tangkap gambar untuk dijadikan inspirasi bekerja. Aku harap diri aku terkawal dari jadi macam watak dalam Confessions of a Shopaholic tu. Ingat babak barang dia banyak gila sampai almari pecah?

Bercakap tentang tangkap gambar. Kamera aku mula tunjukkan perangai setelah satu percubaan untuk memasang flash pada kamera. Ingatkan mula-mula sistem telefon pintar ni terkejut, tapi kalau sampai 3 hari bukan terkejut lah kot. Nak-nak pula aku dah baca perbincangan dekat forum blabla. Aku ada banyak gambar nak tangkap ni -- random awesome.

(Tapi mungkin juga ada hikmah, sebab Sabtu tu aku naik tren pulang dari kenduri. Tangan aku gatal sangat nak tangkap gambar tentera kuning dalam tren. But yeah, kamera tak berfungsi dan aku takut-takut berani.)

Sebagai seorang yang dilihat gadis kota yang berdikari (haha!) aku akan ke kedai untuk claim warranty dan selesaikan hal ni:




Salam Kemerdekaan!

No comments: