1/25/16

Tiga Isnin

Sekadar berkongsi info dengan kawan-kawan harga tambang KTM:

KL Sentral - Shah Alam = RM 4.00 (Harga lama: RM 2.50)
KL Sentral - Sungai Buloh = RM 3.30  (Harga lama: RM 2.10)

***

Umum mengetahui, tentang cuti 25/1, 1/2 (untuk Wilayah Persekutuan), 8/2. 
Ini bermakna kawasan terlibat dapat berehat ekstra untuk tiga minggu berturut. Aku lah yang duduk dekat kawasan terlibat tu.

Jadual aktiviti aku untuk 3 minggu tu semua dah penuh. 

Minggu ini, aku pilih untuk bersantai-santai depan TV memandangkan Selasa aku (26/1) dijangkakan bakal hectic kerana ada submission hari Jumaat.

Masa tengah bersantai ni lah aku mulai tersedar yang kita dah ada banyak drama tempatan di TV.

Sebab aku ingat lagi masa aku sedang melangkah ke alam remaja, beberapa pihak bimbang bila drama import lebih banyak di TV. 

Masa tu hangat kebanjiran drama Mexico, Indonesia, Filipina dan Korea. Sesekali diselang-seli dengan drama Thailand. Drama Thailand boleh dikatakan pilihan no.1 aku.

Berbanding dengan sekarang hangat drama tempatan ditayangkan, mula dari ulangan drama top di awal pagi, tengahari, petang, maghrib, malam pun ada 2 slot drama 9-10, 10-11.

Drama-drama ni bukan sahaja memperkenalkan bakat-bakat baru malah fashion terkini yang dicemburui gadis-gadis terutama sekali fashionista yang menjadikan IG sebagai rujukan.

Cuma slack sikit:
Hari tu masa kami bertiga (housemates) tengah tengok babak intense di TV,  Akak yang telah ter-miss beberapa episod bersuara: "Eh, ini ke kakak dia yang perangkap suami dia tu?"

"Bukanlah. Itu cerita lain. Drama pukul 7! Omg!"

"Haha! Alaa, sorry. Semua macam lebih kurang." 

***

Alamak! Ada pengumuman fogging.

Aku kena turun berkumpul bawah blok lah. 
Ni betul-betul macam memori zaman kolej. Lepas tu mesti ada salah sorang degil dan malas turun sampai terberjangkit rasa yang sama pada kawan lain.

Selalu pun memang ada fogging kat sini tapi biasanya aku masih dalam train balik dari tempat kerja. Housemates pulak tak balik lagi. Aku kena turun ni.

***

Aku baru sedar hidup dekat kawasan pangsapuri / apartmen ni memang selalu ada fogging berbanding rumah teres. Jangan biarkan air bertakung di rumah anda (mahupun air jemuran baju anda menitik pada rumah jiran bawah)!

No comments: