12/17/15

24

Back to Back: Love Yourself - Justin Bieber, Cakerawala - Eyza Bahra


I

Hari tu ada sekumpulan pelajar datang melawat tempat kerja aku. 

Aku pun terangkanlah skop kerja aku dan kerja apa aku buat. Bertubi-tubi jugak soalan aku dapat. 

Dengan kerja yang tengah bersusun atas meja, aku steady jawab semua soalan dan jadikan kerja-kerja tu semua sebagai contoh.

Sebelum mereka pulang, aku bagi peluang untuk soalan terakhir. Salah seorang pelajar tampil bertanya, "Tapi kann akak ... Akak umur berapa? Sebab akak nampak muda."


II

Balik kerja aku singgah beli kebab kat sebuah gerai yang femes. 

Haa, gerai tu pernah masuk The Vocket.

Sambil menyediakan Mixed Kebab yang aku minta tadi, abang kedai tu interview aku dengan pelbagai soalan. Sampailah...

"Awak kerja ke belajar?"

"Kerja." Aku jawab dengan tenang sambil melihat abang tu membalut kebab aku. 
Aku dah kecur air liur.

"Eh ... tapi awak nampak muda?!"

"Err ... sebab saya baru kerja ..."

Hari tu kawan-kawan sekolah aku buat birthday suprise untuk aku.
Masa tu aku tak dapat react sangat (lagipun masa tu selsema)
tapi feeling di awang-awangan sampai hari ni. Terima kasih semua!

Orait, aku nak kena tidur dah ni. Nak kekalkan kemudaan aku! Haha!

No comments: