8/17/17

Last Fling Before The Ring

Atau nama lain percutian ini, "Percutian Pinterest Level Achievement Unloocked".


Kali ini aku bersama dengan Manda dan Diah. Lama dah rancang nak ada trip sesama. Baru sekarang tercapai.

Kami tinggal di Kota Heritage Hotel yang ditempah melalui Agoda. Hotel ni berada pada kedudukan yang mudah akses pada mall, KFC, Starbucks. Paling dekat Domino's Pizza.

Aku ada cakap tak yang kami berada di Johor tadi? Haa, kami ke Kota Tinggi.

Paling menjadi godaan adalah MBO dan pusat karaoke. Nak naik lif pergi ke bilik, boleh pula ada papan tanda tunjuk arah pusat karaoke. Manda yang sememangnya percaya dia ada bakat dalam bidang nyanyian mula rasa pusat karaoke seakan melambai ke arahnya. 


Tapi Manda tak tahu yang Diah dan aku juga ada plan istimewa untuk dia.
Rencana ke Kota Tinggi sebenar adalah untuk ke kenduri kahwin Ag & Wahidah. 

Masa dalam perjalanan dari rumah Wahidah ke hotel ini aku belajar sesuatu mengenai Kota Tinggi. Rupanya Kota Tinggi ialah Daerah Pelancongan dan Bersejarah. Tapi masa yang singkat menyebabkan kami tak sempat melawat ke mana-mana.

Anyway, ini adalah rupa bilik untuk 3 orang yang kami tempah.

Sebentar lagi, bilik ini akan bertukar rupa untuk meraikan Manda.


Taraaaaaaaaaaaa!


Inilah suprise "bachelorette party" Manda dengan tema White Gold! Haha, saja gedik bertiga. Sebelum ni, ada banyak kekangan untuk travel sesama, jadi, trip ni terus pulun semua aktiviti; dari kenduri, tengok movie, party, sleepover apa segala. 


But wait!

The suprise does not stop there. Suprise lagi sebab aku tak tahu tiup belon. Jadi yang diraikan, kena tiup belon sendiri.

Belon-belon tu semua tiup sambil tengok movie Nerve dekat channel Fox Movies. Yes, Nerve Emma Robert and Dave Franco! Aku rasa nanti nak tengok lagi sekali sebab hari tu, aku tangkap gambar jadi ada part tak fokus tengok. Haha.


Sebabkan keesokan hari, kami perlu ke kenduri jadi kami tak mahulah nampak tidak bermaya. Jadi acara macam pakai mask menjadi pilihan. Pakai mask dan tertidur lepas dah gelak-gelak sampai 2 pagi.


Dan disebabkan bawal chiffon sekarang amat in trend sekarang dan bila pakai memang akan terletak cantik, kami tak ketinggalan untuk bersama trend.

Benda-benda simple macam jenis tudung ni menunjukkan how long we have spend time around each other. Dulu pandai ikat rambut, pakai bawal warna putih or cream je hari-hari. Sekarang sembang chiffon, voile, satin, satin matte, cotton segala.


Macamana power pun ber-party, kami tetap bangun pagi untuk breakfast. Memang bijak untuk pilih "breakfast included" dalam tempahan hotel. Jadi, boleh makan sebaik sahaja buka mata tanpa berbalah arah tempat sarapan.

Harmoni sekali gabungan warna dalam gambar juadah sarapan kami seperti harmoninya kami pagi itu.


Pukul 12 check out, kami menuju ke rumah pengantin (Ag)!

Dan untuk yang diraikan hujung minggu lalu, Ag & Wahidah; selamat berbahagia hingga ke akhir hayat.


***


Lain-lain tempat:

2. Sabah PT 1, PT 2
5. Penang PT I, PT II, PT III

No comments: