11/9/11

Even The Beatles Sings About My Zine

Bukan obses atau apa. Tetapi selalunya, kalau aku dah mula sesuatu, aku akan buat sampai habis. Alang-alang menyeluk pekasan biar sampai ke pangkal lengan kata orang. Alang-alang dah promosi, biar promosi habis-habis. Entah bila pula, aku akan berani lagi nak buat macam ini.


Oh, baru-baru ini juga aku didatangi dengan pertanyaan 'apa itu zine ?'.
Ada baiknya, aku tulis sikit di sini -- zine secara kesimpulannya adalah satu bahan bacaan atau buku yang semuanya dilakukan sendiri. Dari karya hinggalah kepada penerbitan. Selalunya diperbuat dari kertas A4 yang difotostat dan dilipat. Proses sebelum fotostat pula, lain ceritanya. Dan di bawah ini adalah petikan dari Wikipedia sebenarnya. Not a reliable sources if you want to put on assignments. Tapi kalau nak baca, siapa nak halang.


ZINE ( /ˈziːn/ zeen; an abbreviation of fanzine, or magazine) is most commonly a small circulation publication of original or appropriated texts and images. More broadly, the term encompasses any self-published work of minority interest usually reproduced via photocopier.

(Source : Wikipedia)

bagi ceramah nak buat zine ke apa, tulis panjang-panjang ni.


berminat untuk memiliki zine yang akan memeriahkan hidup dan rak buku anda :

Emailkan maklumat anda seperti Nama, Alamat Surat-Menyurat dan sebarang pertanyaan ke 'lifejournal94@yahoo.com' dengan tajuk 'PEMBELIAN ZINE'. cara pembayaran adalah melalui wang pos.


aku dah tambah lagi satu kemudahan untuk korang, iaitu aku dah sediakan button untuk pergi terus kepada link maklumat penuh mengenai zine I-Me. seperti yang dapat dilihat di sebelah kanan anda.

atau boleh klik sahaja pada label Zine untuk membaca promosi atau proses dari awal.


Zine I-Me juga sudah berada di Facebook. Klik LIKE di sini.


oh, tajuk post ni bukan mencari publisiti.
memang The Beatles ada lagu tajuk 'I Me Mine' pun.


"All through the day
I me mine, I me mine, I me mine
All through the night
I me mine, I me mine, I me mine "







Haa, tunggu apa lagi. Beli ! Beli ! Beli !

1 comment:

Iki Ali said...

BAPAK SCARY! THE BEATLES DAH NAMPAK KEWUJUDAN ZINE KAU?! trippy. =.=""